logo Facebook
i slova jsou činy

Rozhlasovému éteru vládne Rádio Impuls, Český rozhlas tentokrát ztrácel

08. srpna 2019 05:00 / autor: Jan Mrzena

Podle dat Radioprojektu za první pololetí 2019 zůstává nejposlouchanější silná čtyřka. První místo drží bezpečně Rádio Impuls. Na druhém místě v denní poslechovosti setrval Radiožurnál, těsně za ním Evropa 2. Čtvrtá Frekvence 1 i nadále klesá. V týdenní poslechovosti se Evropa 2 dostala před Radiožurnál, Frekvence 1 svůj pád zastavila. Odstup ostatních celoplošných stanic je výrazný. Zajímavých výsledků dosahuje síť Hitrádií a Rádio Blaník.  

Rádio Impuls jako jediné trvale naladilo více jak milion posluchačů denně (1 011 000, oproti minulému měření úbytek 25 000). Pozici trvalé jedničky potvrdilo i v týdenní poslechovosti (1.897.000 posluchačů, nárůst 25 000). Veřejnoprávní Radiožurnál měl 858 000 posluchačů denně (úbytek 24 000), na záda mu dýchá Evropa 2 - denní poslechovosti dosáhla 853 000 (stejný počet jako při minulém měření). V týdenní poslechovosti si pozice tyto dvě stanice vyměnily. Evropa 2 zasáhla 1 571 000 posluchačů (nárůst 10 000), Radiožurnál 1 505 000 posluchačů (úbytek 36 000). Frekvence 1 zažívá od poloviny roku 2015 trvalý odliv posluchačů a pád se zatím nezastavil. V posledním půl roce si ji jedenkrát denně naladilo 668 000 (úbytek 16 000) příznivců. V týdenních hodnotách však stanice po delší době neklesla – zasáhla 1 280 000 posluchačů (nárůst 17 000).

Mezi celoplošnými stanicemi obhájila svá minulá čísla Dvojka Českého rozhlasu – denní poslechovost dosáhla 326 000 (stejný výsledek), týdenní poslechovost 518 000 (úbytek 4 000). Přeformátování Dvojky se již v tomto výzkumu odrazilo, ovšem v číselných hodnotách se vlastně neprojevilo. ČRo Plus tentokrát poklesl - denně si stanici naladilo 97 000 lidí (úbytek 13 000) a 154 000 v průměrném týdnu (úbytek 11 000). Vltava se propadla v denních hodnotách na 52 000 posluchačů (úbytek 11 000), naopak přidala v hodnotách týdenní na 182 000 (nárůst 9 000).

Mezi nadregionálními rádii potvrdila i přes pokles svou pozici síť Hitrádií s denní poslechovostí 648 000 (úbytek 16 000) a týdenní 1 154 000 (úbytek 34 000). Hitrádia i přes ztráty dýchají na záda celoplošné Frekvenci 1. V růstu pokračovalo Rádio Blaník, jednou denně si ho pustilo 588 000 fanoušků (nárůst 2 000), týdně pak 1 044 000 (nárůst 6 000).

Výzkum poslechovosti pro Radioprojekt realizují na vzorku třicet tisíc respondentů ročně společnosti STEM/MARK a Median. Data sbírají formou telefonického rozhovoru, jehož délka se zkrátila na 17 minut. Respondenti jsou vybíráni náhodně v cílové skupině 12- 79 let, přičemž 20 % z nich se rekrutuje z databáze pevných linek a 80 % z náhodného generování mobilních telefonních čísel.