logo Facebook
i slova jsou činy

ČT: Cílem bylo ilustrovat rozložení sil na rozhlasovém trhu po vstupu Daniela Křetínského

11. května 2018 13:00 / autor: Jan Mrzena

Česká televize v pořadu Newsroom ČT24 (v neděli 22. 4. 2018) uvedla informace o poslechovosti českých rádií. Příspěvek vysvětloval, co se stalo na rozhlasovém trhu poté, co koupil mimo jiné Frekvenci 1 a Evropu 2 Daniel Křetínský. Informace neodpovídala běžné interpretaci měření poslechovosti Radioprojekt. Na reportáž ostře reagovalo Rádio Impuls -zde:

ceskamedia.cz/clanek/79718/impuls-se-ohrazuje-proti-neodbornym-informacim-v-poradu-newsroom-ct24-2

Newsroom se další neděli snažil nepřesnost napravit. To se ovšem moc nepovedlo. Rádio Impuls reagovalo znovu - zde:

http://www.ceskamedia.cz/clanek/81027/radio-impuls-ceska-televize-napravu-neodbornych-informaci-v-poradu-newsroom-ct24-nezvladla

O stanovisko jsme požádali také Českou televizi. Editor Newsroomu ČT24 Lukáš Trnka pro Česká média uvedl, „V pořadu Newsroom ČT24 vysílaném 22.4.2018  byla uvedena nepřesná čísla u poslechovosti českých rádií, což vzniklo redakční nepozorností při zpracování výsledků výzkumu Radio Projektu. Tuto nepřesnost, která ale neměla vliv na celkové pořadí prezentovaných subjektů, následně ČT po upozornění ze strany Rádia Impuls upravila. V následujícím vydání pořadu tak byla data poslechovosti českých rádií prezentována znovu – a to s přihlédnutím k původnímu dramaturgickému záměru předchozího úvodního bloku pořadu. Tím byl deklarovaný cíl ilustrovat divákovi „rozložení sil“ podle publika na rádiovém trhu poté, co dvě celoplošná rádia koupil mediální dům podnikatele Daniela Křetínského. Proto byla poslechovost celoplošných veřejnoprávních stanic uvedena v rámci jednoho údaje. Na tuto skutečnost byl divák v grafice upozorněn. V textu moderátorky bylo navíc výslovně uvedeno, že Rádio Impuls je nejposlouchanější stanicí v ČR.“

Ve vyjádření se již neobjevilo vysvětlení moderátorky pořadu, která se snažila o zmíněnou nápravu první květnovou neděli, „Minule jsme vás informovali o poslechovosti celoplošných stanic. Nějak se nám ale pomíchaly tabulky v počítači a čísla neodpovídala, byť pořadí ano. " Česká televize nakonec nepřesnost přiznala. A to je dobře. Chybovat je přece lidské. Silným institucím víc sluší přiznání chyby, než lavírování a mlžení...