Česká média - RRTV: TV Barrandov porušila zákon
logo Facebook
i slova jsou činy

RRTV: TV Barrandov porušila zákon

08. června 2018 05:00 / autor: Jan Mrzena

Rada pro rozhlasové a televizní vysílání rozhodla – TV Barrandov vysílala skrytou reklamu v Duelu Jaromíra Soukupa v září minulého roku. V pořadu byla zařazena prezentace časopisů Týden, Sedmička, Exkluziv a dalších. Prezentace byla podle rady skrytým obchodním sdělením. Pokutu ovšem neuložila, protože už při projednávání přestupku stačilo k nápravě vytýkaného stavu. Správních řízení vede rada s TV Barrandov kvůli pořadům Jaromíra Soukupa vícero. Rozhodování však trvá poměrně dlouho. Rada souhlasila s dalším přejmenováním stanice, která se dnes jmenuje Barrandov Family, na Barrandov News. Spekuluje se proto o možném spuštění soukromého zpravodajského kanálu Jaromíra Soukupa.

Po medializovaném odkoupení rozhlasové rodiny Lagardere skupinou Czech Media Invest Daniela Křetínského udělila rada první souhlasy s převodem vlastnictví konkrétních rádií – Rádio Bonton a Dance rádio. Transakci musí také posoudit Úřad na ochranu hospodářské soutěže, který je teprve na začátku projednávání. Rada se zabývala také trvalým problémem uvádění nesprávných informací v reklamách farmaceutických firem a teleshoppingu – tentokrát bez udělení pokut.

Na 10. zasedání rada projednala 67 bodů programu. Vyhodnotila 57 stížností diváků a posluchačů, vydala osm upozornění na porušení zákona, rozhodla o zahájení 15 řízení o přestupku. Zaregistrovala také dva nové provozovatele převzatého rozhlasového a televizního vysílání.

Příští zasedání rady bude 26. a 27. června.